39-300 Mielec, ul. Żeromskiego 28

WYBIERZ KLASĘ

Akcja Paczka
4 lutego 2015r. | Administrator

Akcja Paczka – Pomoc Polakom na Wschodzie, jest organizowana przez Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej w Mielcu. Uczniowie naszej szkoły już trzeci raz przyłączyli się do tej inicjatywy. Pozyskano ponad 2000 zł, które przeznaczono na zakup żywności. Ponadto zebrano produkty żywnościowe, słodycze, książki, bajki, odzież i buty. Przygotowano ok. 100 paczek na święta dla naszych rodaków na Ukrainie.

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia, w piątek 19 grudnia 2014 r., zapakowaliśmy wszystkie dary do autobusu i przed północą ruszyliśmy w drogę na przejście graniczne z Ukrainą. Po drodze zabraliśmy innych uczestników Akcji Paczka z Ropczyc, Rzeszowa i Przemyśla. Nad ranem dotarliśmy do Złoczowa. To miasto w obwodzie lwowskim Ukrainy, liczące ok. 24 tysiące mieszkańców. W Złoczowie przywitał nas miejscowy proboszcz parafii rzymsko-katolickiej ks. Michał Hołdowicz. Po śniadaniu i krótkim odpoczynku rozwieźliśmy części darów, bo resztą zajął się ksiądz proboszcz. Wieczorem zwiedziliśmy miasto, które w XVII w. należało do rodu Sobieskich. Następnego dnia rano po mszy w kościele rozpoczęliśmy powrót do domu.

obrazek

Będąc na Ukrainie koniecznie trzeba podążyć śladami polskiej historii. Przejechaliśmy przez Podhorce, gdzie znajduje się wspaniały XVII-wieczny zamek hetmana Stanisława Koniecpolskiego – niestety wpisany na światową listę stu cennych zabytków na świecie zagrożonych zniszczeniem. Nie mogliśmy pominąć Oleska, gdzie urodził się król Jan III Sobieski. Naszą krótką wędrówkę śladami historii zakończył spacer po lwowskiej starówce.

Wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób wsparli Akcję Paczka – Pomoc Polakom na Wschodzie, bardzo dziękujemy za ten piękny dar na święta, za ofiarność, poświęcenie i pracę. Szczególne podziękowania kierujemy do Samorządu Uczniowskiego, a zwłaszcza Wiktorii Rybińskiej i Dagmary Pelc, które pojechały na Ukrainę, zorganizowały zbiórkę w innych szkołach mieleckich i koordynowały wszystkie nasze wysiłki. Klasie IIIF dziękujemy za zorganizowanie akcji tosty i wiele fajnych inicjatyw, a naszemu katechecie ks. Piotrowi Franczakowi, za to, że wspomógł akcję darami od Caritasu. W czasie mszy ksiądz proboszcz ze Złoczowa bardzo prosił, aby z całego serca podziękować wszystkim za ten świąteczny dar.